DAG 2 Johannesburg.

13 september 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

DAG 2 Johannesburg.

Na een eerste ontbijt op Afrikaanse bodem bezoeken we Pretoria, dat in de lente een prachtige paarse gloed heeft dankzij de meer dan 80.000 Jacaranda bomen. We nemen u eerst mee naar Church Square, waar diverse mooie gebouwen uit eind 19de eeuw staan, en wijst de reisleider u op het Palace of Justice, waar Nelson Mandela terecht heeft gestaan. Ook stoppen we bij het huis waar de eerste Zuid-Afrikaanse president Paul Kruger heeft gewoond aan het begin van de 20e eeuw (optioneel te bezoeken). Wist u dat dit één van de eerste huizen in Pretoria was met elektriciteit en een telefoonlijn?

Na het centrum bezoeken we het bekende Voortrekker Monument, opgericht ter herinnering aan de grote trek van de blanke pioniers, en de Union Buildings. Vanaf hier heeft u een weids uitzicht over stad en omliggende tuinen.

In de middag heeft u de mogelijkheid om een optionele excursie te boeken naar Soweto, de meest bekende township van Zuid-Afrika. Stapt u met onze reisleider en een lokale gids op de fiets om gedurende twee uur de straten van Soweto te verkennen? Of kiest u voor een bustour door Soweto? De lokale gids, zelf hier opgegroeid laat u zijn Soweto laat zien. Een unieke ervaring!